arrow_drop_up arrow_drop_down

grenzen aangeven na een burn-out

Je grenzen bewaken klinkt stoer maar is niet altijd leuk..

Als ik vraag wat mensen van mij willen leren hoor ik vaak: “Kirsten, hoe kan ik mijn grenzen leren aangeven?” En inderdaad, het niet kunnen aangeven van je grenzen is een belangrijke indicator voor het ervaren van stress. Maar, om je grenzen aan te kunnen geven moet je eerst weten wat jouw grenzen zijn.

Het heeft echt wel even geduurd voor ik het zelf wist, maar het is nu super helder: alles dat afbreuk doet aan een leven vol licht, rust, plezier, vertrouwen en liefde vormt mijn grens.

En ik zal eerlijk met je zijn, het bewaken van je grenzen klinkt stoer maar is niet altijd leuk. Zelf beëindigde ik een paar weken geleden bijvoorbeeld een relatie waar ik meer van had gehoopt, en dat was verdrietig. Maar hoe verdrietig ook, ik voelde ook meteen de opluchting. Toen wist ik dat ik de juiste keuze had gemaakt.

Welke beslissing mag jij nemen om je grenzen te leren bewaken? Na een burn-out is re-integreren op werk ook dé oefening in het bewaken van je grenzen. Moet je binnenkort re-integreren op werk? Of ben je alweer begonnen? Op 10 mei vertel ik je in een online masterclass hoe je:

  • Mét energie de dag doorkomt
  • Opbouwt via een duidelijk plan
  • Omgaat met de bedrijfsarts en leidinggevende

Claim jouw plaats nog snel hier onder.

Over de schrijver
Reactie plaatsen