Lees en like om je stem te laten horen!

86% van de leraren in het basisonderwijs geeft aan te weinig tijd te hebben om leerlingen die dat nodig hebben extra te ondersteunen.

Dat maakt me boos. En verdrietig.

Het betekent namelijk dat als een kind niet vanzelf met de stroom meegaat, hij of zij geen hulp krijgt.

Dat we kinderen leren dat ze in een bepaald plaatje moeten passen. Dat ze dan normaal zijn en dat normaal zijn goed is.

Terwijl we onze verschillen juist moeten vieren! Moeten durven om talenten te ontdekken, ook al zitten die niet in taal en rekenen.

Leraren kunnen dit niet alleen en wat extra geld lost de problemen ook niet op. Er is meer nodig. Een nieuwe blik op onderwijs, een nieuw systeem.

We moeten de omslag maken: Van onderwijs naar levenskunst. Van kapotdoceren naar activeren. Van overleven naar leven.

Zodat we onze kinderen in vol vertrouwen de wereld in sturen. Zodat zij vol vertrouwen de onzekerheden van het volwassen leven tegemoet treden.

Ik had de kunst van het leven graag eerder geleerd. Het had me een dikke burn-out en veel pijn bespaard.

Ben je het met me eens? Deel deze post met iedereen in je netwerk. Taggen, delen, via Whats App.

Of deel in een comment waarom je je herkent in mijn verhaal.